Zásady a pravidla poskytované služby
• Odbornost a kvalita služeb – služby jsou poskytovány pouze odborně vzdělanými pracovníky, kteří splňují kvalifikační požadavky a osobnostní předpoklady, řídí se platnou legislativou, vnitřními předpisy a metodikami CPP.
• Anonymita klienta – klient má právo vystupovat anonymně, s výjimkou případů, kdy přišel do poradny na základě doporučení soudu, Probační a mediační služby nebo orgánu sociálně-právní ochrany dětí.
• Mlčenlivost a diskrétnost – jako poskytovatel sociálních služeb jsme v souladu s § 100 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, povinni, vyjma výjimek stanovených zákonem, zachovávat mlčenlivost o údajích týkajících se osob, kterým jsou poskytovány sociální služby. Výjimkou z této mlčenlivosti je poskytování informací jiným subjektům na základě zákona, jedná se zejména o poskytování informací orgánům sociálně-právní ochraně dětí, soudům, popř. orgánům činným v trestním řízení.
• Důvěra a bezpečí – služby jsou poskytovány v atmosféře důvěry a bezpečí pro klienta.
• Respekt k právům klienta – v přístupu ke klientovi jsou respektována jeho práva a zachována jeho lidská důstojnost.
• Individuální přístup – poskytované služby vycházejí z individuálních potřeb klienta, komunikace je vedena v jemu srozumitelné úrovni.
• Svobodné rozhodování – klient se samostatně rozhoduje o využití služeb, o změně či ukončení.
• Bezplatnost – poskytované služby jsou pro klienty bezplatné.
• Dokumentace – o průběhu kontaktů klienta s poradnou je vedena dokumentace, která obsahuje základní údaje o klientovi, informovaný souhlas klienta se základními pravidly poskytování služeb, zápisy z jednotlivých konzultací. Dokumentace je chráněna před přístupem neoprávněných osob.